FAQ Business

Slik fungerer appen

Hvordan starte en parkering

I PARKPARK-appen har du to alternativer for å starte parkeringen din:

1. Start parkering fra din posisjon

Hvis du er på en parkeringsplass/sone, vil appen foreslå denne posisjonen til deg ved å varsle deg om navnet på plassen/sonen.

Klikk på den grønne knappen Start parkering nederst i venstre hjørne - bekreft at det er riktig parkeringsplass/sone og trykk på den grønne knappen igjen Start parkering. Når du mottar bekreftelse, har parkeringen din startet.

2. Velg manuelt

Du kan alltid velge parkeringsplass/sone manuelt på kartet. Klikk på parkeringsplassen/sonen der du vil starte parkeringen din - bekreft at det er riktig parkeringsplass og trykk på den grønne knappen Start parkering. Når du mottar bekreftelse, har parkeringen din startet.

Slik avslutter du parkeringen

Du stopper parkeringen din ved å trykke på ikonet til bilen med bilskiltet og parkeringstiden nederst på skjermen. Du bekrefter da at du ønsker å stoppe parkeringen din ved å trykke på den grønne knappen Stopp parkering. Når du mottar bekreftelse, har parkeringen din stoppet.

Når du mottar en kvittering, er parkeringen din fullført. Du finner alle kvitteringene dine nedenfor Parkeringsplasser i menylinjen nederst i appen.

Slik avslutter du parkeringen automatisk

Du kan også velge at appen skal avslutte parkeringen automatisk på et tidspunkt du velger:

  1. Bekreft parkeringen din
  2. Still inn sluttid
  3. Start parkeringen din

Automatisk nummerskiltavlesning

Automatisk nummerskiltavlesning integreres i stadig flere parkeringsplasser – og for deg som PARKPARK-kunde er det en enkel løsning, da din parkering automatisk registreres.

Det er slik det fungerer:

1. Nummerskiltet ditt avleses automatisk når du kjører inn. Her startes parkeringen automatisk. Du vil motta en push-melding om at nummerskiltet ditt er lest og parkeringen har startet.

2. Når du forlater parkeringsplassen avleses nummerskiltet ditt på nytt på vei ut, og parkeringen avsluttes automatisk.

3. Vi regner ut hvor lenge du har parkert – og du betaler kun for tiden du har parkert. Vi tar selvfølgelig hensyn til parkeringsplassene eller parkeringsplassene hvor du for eksempel får en times gratis parkering eller lignende.

Aktiver/deaktiver automatisk skiltavlesning som følger:

  1. Trykk på ikonet til bilen din nederst på menylinjen.
  2. velge Redigere.
  3. På av automatisk skiltavlesning.

Hvordan ser jeg priser og betalingstider for parkeringsplasser?

Du kan se priser og betalingstider ved å velge parkeringsplass/sone i appen.

  1. velge Parkeringsplass.
  2. klikk på "Vis priser og betalingstider" for den aktuelle parkeringsplassen/sonen

Hvordan oppdaterer jeg appen til siste versjon?

Du kan alltid sjekke om du har den nyeste versjonen av appen og oppdatere den via App Store eller Google Play.

Oppdater via App Store her

Oppdater via Google Play her

Vi anbefaler at du setter appen til å oppdatere automatisk slik at du alltid er sikker på å ha den nyeste versjonen.

På hvilke telefoner kan jeg bruke PARKPARK?

Android
Du må ha Android 5.0 eller høyere med minimum 500 MB ledig RAM.

iOS
Du må ha iOS 11 eller nyere med minimum 500 Mb ledig RAM.

Parkering

Hvor kan jeg bruke PARKPARK?

Du kan bruke PARKPARK i hele Trondheim.

Se alle aktive parkeringsplasser/-soner på kartet i appen.

Jeg kan ikke fullføre parkeringen min

Hvis du har problemer med å avslutte parkeringen din, kan du fylle ut skjemaet nedenfor. Da sørger vi for å avslutte parkeringen din på det tidspunktet parkeringen skulle vært avsluttet, og du betaler kun for den tiden du har parkert.












    .
    NÅR FORSØKTE DU Å AVSLUTE PARKERINGEN DIN?

    LAST OPP ET SKJERMBILDE AV FEILEN

    Jeg har mottatt en parkeringsavgift ved å bruke appen

    Dersom du har mottatt en parkeringsavgift du mener er feil, bør du som hovedregel kontakte parkeringsselskapet som har utstedt avgiften. Navnet på parkeringsselskapet fremgår av parkeringsavgiften.

    Hvis du mener at du har registrert parkeringen din riktig på stedet hos PARKPARK, send oss en e-post til erhverv@parkpark.no med bilde av parkeringsavgiften. Bildet skal være tydelig og hele parkeringsavgiften skal være synlig.

    Andre spørsmål

    Jeg har glemt passordet mitt?

    Hvis du har glemt passordet ditt, kan du motta et nytt passord på e-post.

    1. Åpne appen
    2. Skriv inn din e-post (MERK: Hvis du har opprettet uten e-postadresse, vennligst kontakt kundeservice)
    3. klikk på Glemt passord
    4. Du vil snart motta en e-post med nytt passord

    Hvordan oppdaterer jeg appen til siste versjon?

    Du kan alltid sjekke om du har den nyeste versjonen av appen og oppdatere den via App Store eller Google Play.

    Oppdater via App Store her: LINK

    Oppdater via Google Play her: LINK

    Vi anbefaler at du setter appen til å oppdatere automatisk slik at du alltid er sikker på å ha den nyeste versjonen.

    Brukerstøtte

    MANDAG – FREDAG: KL 7-20
    LØRDAG – SØNDAG: KL 9-15

    Telefon:  477 02 216

    E-post: erhverv@parkpark.no

    © Copyright 2021. Med enerett