Hvordan PARKPARK bruker stedsdata

 

I kjølvannet av den omstridte debatten rundt appens bruk av lokasjonsdata ønsker vi i PARKPARK å være så transparente som mulig for å skape trygghet for kundene våre.

Hos PARKPARK bruker vi lokasjonsdata for å finne hvor kunden er når kunden har PARKPARK-appen åpen. Vi identifiserer kundens posisjon og viser hvor det er en parkeringsplass i nærheten der kunden kan betale med PARKPARK. Vi identifiserer kundenes posisjon utelukkende for dette formålet og bare når appen er i bruk.

Når PARKPARK-appen er installert spør vi kunden om vi kan bruke posisjonering når appen er i bruk. Andre apper, bl.a. mange av Googles og Apples apper, eller for eksempel vær- og navigasjonsapper, bruker posisjonering – også når appen ikke er i bruk. Disse appene kan deretter spore kundene når som helst og hvor som helst. Det kan og PARKPARK vil ikke! Vi vil kun bruke posisjonering når appen er i bruk – og vi kan og vil ikke identifisere våre kunders posisjon og trafikk annet enn for dette formålet.

Posisjonsdata uten bekymring
I tillegg vil vi til slutt presisere at PARKPARK aldri videreselger eller videreformidler kundedata av noe slag til tredjepart – verken demografiske data eller, som nevnt her, sporing og geodata, med mindre kunden uttrykkelig har samtykket til dette.

Bruk av PARKPARK geolokalisering er kun ment å gjøre det enkelt for våre kunder å finne en parkeringsplass og betale for parkering. Enhver kunde hos PARKPARK kan derfor fortsette å stille inn mobiltelefonen til å tillate posisjonering for PARKPARK-appen under bruk uten bekymringer.

Har du spørsmål om dette, er du alltid velkommen til å kontakte oss på e-post: kundeservice@parkpark.no.

PARKPARKs personopplysninger og GDPR-policy finner du nederst på denne siden.

© Copyright 2021. Med enerett