PARKPARK GÅR FORLIK MED FORBRUKEROMBUDSMANNEN

PARKPARK ønsker at markedet for å betale for parkering skal være transparent, og fremfor alt så billig som mulig til glede for forbrukerne!

Vi synes konkurrentene våre tar for høy pris til å formidle betaling for parkering.

Vi tror at konkurrentene lever på at parkering er et område av lav interesse for de fleste forbrukere, og derfor gjør de alt de kan for å skjule hva det egentlig koster å bruke tjenestene deres.

Det har vi gjort unna på PARKPARK!

Ved å introdusere et forhåndsbetalt konsept, i tråd med hva for eksempel Reisekortet, Lotto eller telebransjen bruker, kan vi nå tilby Danmarks billigste parkeringsapp.

Forhåndsbetalt er en forutsetning for å gjøre det billigere

Den første juli endret PARKPARK handelsbetingelser fra ad-hoc betaling til forskuddsbetaling. Dette har vi gjort for å minimere transaksjonskostnadene, slik at vi kan tilby parkering for 1 kr i formidlingspris. Det er opptil 10-15% billigere enn andre parkeringsapper!

Før vi implementerte endringen rådførte vi oss med vår advokat som mente at prosessen var i samsvar med loven. Vi varslet deretter kundene via e-post og SMS, i henhold til avtalelovens bestemmelser om varsel.

Det har aldri vært snakk om betaling eller gebyr for noe. Det har alltid vært kundens penger, som rett og slett sto på Parkeringskontoen hos PARKPARK. Ordningen inkluderer full åpenhet for kundene, som selv kan gå inn i appen eller nettsiden og fylle på/returnere/justere og velge automatisk påfylling av/på.

Etter at endringen trådte i kraft har mange kunder vært fornøyde med ordningen, og noen har valgt å få pengene tilbake. Det fikk de, selvfølgelig uten noen diskusjon eller kostnad.

Nyheder - PARKPARK INDGÅR FORLIG MED FORBRUGEROMBUDSMANDEN

Forbrukerombudet grep inn i saken

I august fikk vi så en henvendelse fra Forbrukerombudets kontor vedr endringen, og vi gikk i dialog. I september skrev Forbrukerombudets kontor at de mener endringene var av en slik karakter at det krever aktivt samtykke fra kundene.

PARKPARK gikk derfor i dialog med Forbrukerombudets kontor og har i etterkant satt i gang en prosess for å sikre at kunder som ikke har gitt aktivt samtykke via app eller nettside får beløpet tilbake.

PARKPARK påtar seg naturligvis det fulle ansvaret for denne prosessen og vi beklager overfor de av kundene våre som har blitt berørt av endringene.

Endringene har ingen betydning for PARKPARK. Kunder som ønsker det vil få pengene tilbake, og mens mange er virkelig fornøyd med Prepaid-konseptet og de lave prisene.

Kundene er glade for Danmarks billigste parkering

Det gjenstår også å se at PARKPARK har den største kundetilstrømningen noensinne. Hver dag registrerer mange nye kunder seg for å bruke PARKPARKs app fordi de kan se at det er penger å spare.

Antall kunder er faktisk 5-10 ganger større nå enn det var før koronakrisen, og det er mer parkering nå enn noen gang.

© Copyright 2021. Med enerett